שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
חדשות אחרונות /

יותר חשוב משחשבתם: המדריך המלא לבחירת נעלי ספורט

פציעות, מתיחות, כאבים, יבלות, ופגיעה בהנאה הם רק חלק ממה שנעלי ספורט שלא נבחרה כראוי יכולה לגרום לנו. אז אפשר לבחור נעל שבאמת מתאימה אלינו ולמנוע את הסבל? המדריך המלא:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נעלי ספורט
כך תבחרו את נעל הספורט המתאימה ביותר עבורכם

לספורט ולפעילות גופנית יש הרבה יתרונות כמו: ירידה במשקל, חיזוק שרירים, שיפור כושר לב ריאה, שיפור היציבות, ואפילו זמן איכות עם חברים ומשפחה.

אך אם אתם באמת רוצים להנאות מההיתרונות הרבים שיש לספורט להציע, אתם צריכים לבחור נעלי ספורט שבאמת מתאימים לכם.

הצעד הראשון לשמירה על גופינו מתחיל בבחירת נעל ספורט נכונה ומותאמת.
נתחיל מי זה שנבין שכמו שלכל אחד טביעת אצבע שונה – כך גם לכל אחד יש כף רגל שונה.
הגודל אכן דומה (אני מידה 42 הוא מידה 42) אבל יש הרבה נקודות שוני שאנחנו חייבים להתייחס אליהם בבחירת נעל הספורט.
צורת כף הרגל, המטרה שלשמה הנעל נרכשת, העדפה אישית, מחיר, קשיחות, מידה, וכו.. הם רק חלק מהדברים שאנחנו צריכים לדעת לפני שאנחנו בוחרים נעל ספורט.

אז בלי הקדמות נוספות, בואו נתחיל:

 

1. התאמת נעלי הספורט למבנה כף הרגל:

בכף הרגל 28 עצמות המחוברות דרך 35 מפרקים. מבנה כף הרגל יוצר שלוש קשתות: מדיאלית (פנימית), ליטרלית (חיצונית) וקשת רוחבית. בזמן הליכה או ריצה, קשתות הרגל קורסות ובכך מאפשרות בלימת זעזועים טבעית. מומלץ לאבחן האם יש קריסה/נטיה באופן בו הרגל מונחת על הקרקע, כדי שנוכל להתאים את הנעל יותר טוב.

ההבחנה צריכה לבחון האם יש קריסה/נטיה באופן בו הרגל מונחת על הקרקע בזמן הפעילות ואם לאו, ואת ההבחנה ניתן לעשות בעזרת מקצוע או אפילו לבד בבית באמצעות הרטבת כף הרגל ודריכה על מצע יבש.

יש לבחון את צורת כף הרגל על המצע כך שאם חסר חלק נכבד מצורת כף הרגל, כלומר הקשתית גבוהה, אם יש נטיה פנימה זאת פרונציה ויש להתאים נעל עם תמיכה פנימית לקשת. אם יש נטיה החוצה, סימן שצריך תמיכה בחלק החיצוני של הנעל. אם לא קיימת נטיה סימן שמדובר בהתנהלות ניטרלית וניתן להתאים כל נעל ניטרלית.

את האבחון ניתן גם לעשות לבד בבית באמצעות הרטבת כף הרגל ודריכה על מצע יבש. יש לבחון את טביעת כף הרגל כך שאם חסר חלק נכבד מטביעת כף הרגל, כלומר הקשת גבוה, עליכם לחפש נעלי ספורט ניטראלית. בהתאם לאבחון התנהגות כף הרגל יהא עליכם לבחור נעלי ספורט באחת מהקטגוריות הבאות:

 

נעלים ניטראליות – לאלו ללא קריסה
נעלים תומכות – לאלו שיש להם קריסה פנימה וזקוקים לתמיכה באזור הקשת של כף הרגל (פלטפוס).
נעליים מייצבות – לאלו בעלי כפות רגליים שטוחות במיוחד שזקוקים לתמיכה מירבית.
נחיתה על עקב – אלו אשר החלק הראשון בכף הרגל הפוגש את הקרקע בזמן הפעילות הוא העקב, זקוקים לנעל עם תמיכה בעקב.
נחיתה על מרכז כף הרגל – לאלו אשר החלק האשון הפוגש את הקרקע בזמן פעילות הוא מרכז כף הרגל, זקוקים לנעלים עם דרופ של 8 מילימטר ומעלה
נחיתה על כרית כף הרגל – אלו אשר החלק הראשון הפוגש את הקרקע בזמן פעילות הוא כרית כף הרגל, יכולים להרשות לעצמם כל סוג של נעל.

** דרופ – הבדל הגובה בסוליה בין העקב לבין החלק הקדמי של הנעל.

 

2. סוג השימוש בנעלי הספורט – סוג הפעילות:

יש להתאים את סוג ומאפייני נעלי ספורט לסוג הפעלות לה הנעל מיועדת.

לפני שאתם ממהרים לקנות נעל חדשה, תחשבו עם עצמכם למה בדיוק הנעל מיועדת. האם להליכה, לריצה, ריצת שטח, אימון פונקציונלי, אירובי, כדורסל ?

נעלי ריצה כביש – נעלים המתאימות לריצה למרחקים שמטרתן להעניק תמיכה ובלימת זעזועים הן בצד הקדמי והן בצד האחורי של הנעל..
נעלי ריצת שטח – נעלים העשויות מחומרים עמידים שלא נקרעים ובעלי בולמי זעזועים חזקים במיוחד. בעלי סוליה עמידה ביותר.
נעלי ריצה למקצועניים – נעלים המתאימות לתחרויות המאפשרות לנוע בקלות ובמהירות. אלו נעלים קלות במיוחד ובעלי טכנולוגיות חדשניות. בעלי סוליה דקה.

נעלי פעילות אירובית – נעלים בעלות גמישות מירבית המאפשרות תנועה מירבית של המפרק, בעלות כושר תמיכה וספיגת זעזועים גבוהה.
נעלי הליכה – נעלים שיתמכו היטב בקשת כף הרגל, בעלות עקב קטן עם דגש על נוחות. על הנעלים להיות מבד נושם על מנת לדאוג לאיורור.
נעלי כדורסל – נעלים המשלבות גמישות ותמיכה צידית טובה על מנת למנוע פציעות בזמן תנועות חדות ושינויי כיוון. נעלים אלו מספקות תמיכה טובה לקשת כף הרגל וכוללות בולמי זעזועים משודרגים באזור העקב ושורש כף הרגל.

 

3. מידת כף הרגל:

מומלץ לרכושה נעלי ספורט בחצי מידה גדולות יותר ממידת כף הרגל במנח רגיל וזאת בכדי לאפשר תנועה לאצבעות ומרחב לציפורניים בזמן הפעילות. ידוע כי בזמן פעילות מתרחבים כלי הדם והדבר גורם לרגל להתרחב במהלך הפעילות. כמו כן, לאנשים בעלי רגל רחבה או בעלי עודף משקל, יש להתאים בנוסף גם את רוחב הנעל (wide).

 

4. החומרים מהם עשויה הנעל:

יש לבחור בנעל בעלת חומרים דקים ומאווררים המאפשרים אידוי זיעה ומשקל נמוך של הנעל. סוליית הנעל יכול שתהייה עשוייה מסוגי גומי שונים. גומי העשוי מסיבי פחם הינו עמיד ביותר לעומת גומי רך המתבלה על נקלה. נעלים לפעילות ספורטיבית באולמות ספורט, הינם בעלי סוליה הידוע בשם "דבש" המונעת החלקה.

 

5. משווק מורשה, תקציב ואופנה:

מומלץ לרכוש נעלי ספורט ממשווק מורשה של המותג אותו אתה רוכש על מנת שתהייה לך אחריות על הנעל במקרה של פגם או אי התאמה שכן לא מדובר בנעלים זולות וחבל. טעם אישי ואופנה בבחירת נעל ספורט תמיד יש להם מקום ובלבד שבחירת הנעל הינה בהתאם לתקציב ונעשתה בראש ובראשונה על פי יתר הקריטריונים המקצועיים.

 

** מתי מומלץ להחליף את נעלי הספורט הבלוייה בחדשה ? – באופן עקרוני, מרבית ייבואני נעלי הספורט ממליצים להחליף את הנעל כל 8-10 חודשים או לאחר 500-700 ק::" ריצה בנעל. מומלץ מידי פעם לבדוק את הסוליה ולראות האם היא שחוקה כך שניתן לראות את השכבה שמתחת לסוליה החיצונית ו/או האם צורתה שטוחה (בדיוק כמו צמיג רכב). והכי חשוב, היה ומתחילים להרגיש אי נוחות או כאב בזמן הפעילות הגופנית, מומלץ לבחון את מידת שחיקות הנעל ואם יש ספק, כדאי להחליף את הנעל.

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב print

כתבות נוספות

5
5.0 rating
מעולה98%
טוב מאוד0%
בינוני2%
לא משהו0%
גרוע0%

הנצפים ביותר

מומלצים

סגור